Posfatební PřeKrk

směr LabskáV červenci jsme si potřebovali trochu odpočnout, dostavilo se celkové vyčerpání po Šukačce na veselce a 5denních. A taky bylo potřeba trochu klidu, abysme vstřebali všechny ty zážitky! Protože dovolenou šetříme na podzimní výlet do Jižní Ameriky, prázdninovej program jsou spíš víkendovky. A na jednu prodlouženou hned vyrážíme na PřeKrk (Přechod Krkonoš). Třídenní PřeKrk zahajujeme ve Špindlu. Vyšvihnem na Mísečky, kde ženě ukazuju, kdeže jsme to ty roky s lobákama točili kiláky a vybíhali sjezdovky na Medvědín. Je z toho celá u vytržení. Přes Medvědín jdem nahoru na Zlaťák, Labskou, pramen Labe a po hřebeni na Martinovku. Dneska jsme nahoře skoro sami. Chatu máme taky pro sebe, pan knírač za barem se o nás stará jak o vlastní.

SněžkaRáno je azuro. Jdeme dál po hřebeni směr Sněžka. Je to tam pěkný, kosodřevina a skalky. Od Špindlerovky neustále stoupá koncentrace turistů z Polska i Čech. Od Luční je fakt husto. Od Obří boudy na vrchol Sněžky už je to hodně intimní. Pěkně nám funěj do ouška, jak se skrz ně cpeme nahoru. Vrchol je Václavák, ale na střeše poštovny jsme skoro sami. Asi proto, že se tam vybírá vstup. Už nevím, jestli to bylo pět nebo deset korun, ale stačí to k tomu, aby tam lidi nelezli. Ze Sněžky se skutálíme do Modrého dolu a tam už je zas absolutní klid. Bydlíme v krásný dřevěný Boudě v Modrém dole. Pan správce a kuchař v jednom nás vítá panákem už ve dveřích. A večer s náma prokecá. Zas jsme tam sami. Před večeří jestě porušujem jeden z mnoha zákazů vstupu a projdem si nahoru Modrým dolem až k Děvínu. Jsou tam krásný místa. Krakonošovo. A v zimě tady lítaj ty laviny ze Studniční hory.

Ráno vyrážíme na Richtrovky, pak lesem na Jelení louky, kde zrovna pakujou svatbu. Další super místo. Starou stezkou pokračujeme na Konec světa pozdravit pana Mihulku. Zrovna seče trávu. Na Hnědý vrch odmítám jít trapně po hlavní cestě, tak to napřímím rovně lesem. Žena si při prodírání hustníkem, borůvčím po kolena a vysokou trávou výská ničím neskrývanou radostí. Strážci by tuhle geniální zkratku dozajista taky ocenili. Dáváme rozhlednu na Hnědém vrchu, pak pokračujem lesní bažinatou zkratkou na Liščí louku a nahoru na Lišku. Pak už to jen přes Stoh a Přední Planinu svalíme zpět do Špindlu. Suma sumárum to hodilo 63km, 2700m převýšení a spokojenou ženu.