Kolem po belgických ex-železnicích

landen-nahled České dráhy by se mohly svým belgickým protějškem nechat inspirovat. Teda jak v čem. Třeba ve stávkování ne. Se zpožděním si nemají co vyčítat. Ale třeba ve využití bývalých tratí jo. V 60. letech to tady vyhodnotili, že mají moc regionálních tratí, který se zřejmě moc nerentovaly. Tak je zavřeli. 30 let nechali koleje zarůst a pak vymysleli, že z nich udělají cylklotrasy. Výsledkem je, že jen ve Valonsku mají přes 1000km cyklotras, které vedou přímo po bývalém železničním tělese (celkem cyklotras, kam nesmí auta, je po Belgii přes 6000km). Malej luxus. K tomu v každé vsi bývalá nádražní budova, viadukty, zářezy a náspy. Pěknej počin, člověk si připadá jak vechtr ze Středoplk ve Švestce. O víkendu jsme si pár železničních úseků projeli (sobota a neděle), proložili to kočičíma hlavama na flanderských cestách a okoštovali pivo přímo od zdroje v Hoegaardenu. Foto.

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *